.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
80 درصد حجاج ایرانی آنفلوانزای نوع A می‌گیرند

به گفته معاون سلامت وزارت بهداشت 80 درصد حجاج ایرانی امسال در طول سفر خود به عربستان به آنفلوانزای نوع A مبتلا می‌شوند.

خبرگزاری فارس نوشت:

حسن امامی‌رضوی اظهار کرد: وزارت بهداشت بررسی‌های لازم برای اعزام حجاج به عربستان را انجام داده است و امیدواریم با همکاری سازمان حج و زیارت امسال هیچ بیماری به حج اعزام نشود اما ما هیچ نوع غربالگری و قرنطینه‌ای را نه هنگام رفت و نه هنگام برگشت نداریم. تلاش ما این است که با تبلیغات و آموزش‌هایی که به حجاج و مردم می‌دهیم. تماس مردم با افراد ناقل را کم‌تر کنیم و بتوانیم تا حد ممکن این بیماری را کنترل کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: چون اکثر حجاج امسال به آنفلوانزای H1N1 از نوع A مبتلا می‌شوند، واقعاً تأکید داریم که مردم به استقبال حجاج نروند و از تماس با آن‌ها خودداری کنند و به این امر اصرار داریم زیرا برآوردهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که حدود 80 درصد حجاج امسال در طول سفر خود به این بیماری مبتلا می‌شوند.

امامی‌رضوی افزود: دوره این بیماری و درمان آن حداقل 5 روز است و اگر این میزان شیوع بیماری را بر دوره 30 روزه سفر حجاج تقسیم کنیم حداقل 10 هزار نفر از حجاج هنگام بازگشت به کشور در دوره بیماری هستند و ناقل بیماری محسوب می‌شوند.

وی گفت: ما در وزارت بهداشت هیج نوع غربالگری و قرنطینه‌ای برای حجاج نداریم چون این کار نه علمی و نه عملی است اما از مردم می‌خواهیم که نکات بهداشتی اعلام شده را رعایت کنند، به استقبال حجاج نروند، از دست دادن و روبوسی با آن‌ها خودداری کنند، حجاج نیز مهمانی‌های خود را حداقل یک هفته به تأخیر بیندازند و در این مدت در خانه بمانند و توصیه‌های بهداشتی را برای جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران رعایت کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.418 seconds.